Suspicious minds.

Det finns många saker på min lista över saker jag ska göra.
Vissa saker måste prioriteras.

Ibland när man diskuterar allvarliga ting, bland vänner eller fiender, kan man hamna i situationer där argumenten sätter sig i halsen. Ens inre brinner av starka intuitioner och man vet exakt vad vad man tycker, men att sätta ord på sina känslor känns hopplöst. Jag hatar att hamna i den situationen. Jag blir otroligt frustrerad och det slutar ofta med att jag blir arg och handlar på irrationellt sätt. Detta gör min bara ännu mer frustrerad. 

Så jag ska införskaffa en anteckningsbok.
Och så ska jag skriva ner mina åsikter i heta frågor. 
Min åsikter och argumenten jag har för dessa åsikter. 

Jag känns hälsosamt att rensa ut bland sin åsiktsbank ibland. 
Ta reda på vilka åsikter som verkligen är ens egna och välgrundade.

Först ut är de stora och väsentliga frågorna;
Religion & Politik.


För min skull.

Kommentarer
Postat av: E

"men asså... tänk om...", det är så irriterande när tankarna bara halkar runt! Smart grej att skriva upp vad man tycker. Då ere bara å leverera efter manus sen - BAM. ;)

2010-06-27 @ 20:31:26
URL: http://cauliflow.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0