Thank god it's monday.

Jag slog upp mina ljusblå exakt klockan 10.03 den här morgonen. Smyger ut ur sovrummet och fixar mig en ordentlig frukost. Myser lite i min ensamhet och sätter mig och slösurfar lite.
Börjar känna mig lite uttråkad. Och ensam.
Lite kyligt är det också.
Tittar på klockan och räknar ut att 11.14 är en aning för tidigt för min nattjobbade sambo att gå upp.

11.43 smyger jag tillbaka in i sovrummet och kryper ner i sängen igen. Ligger pigg som en nötkärna och filosoferar.
Jag är ju faktiskt inte ensam längre. Och fryser gör jag inte.


13.53 slår jag upp mina ljusblå ännu en gång. Drömmar om skidåkning i ruskväder(ja, ordet RUSK var återkommande i drömmen) minns jag tydligt och jag känner mig kokhet och insnurrad i täcket.
Nu kan vi gå upp tillsammans till min oerhörda glädje. 
Plockar fram en andra frukost och har 45minuter trevlig kvalitetstid bara S och jag.
Sen springer han i väg till jobbet. (Eller cyklar för att vara helt ärlig)

Så då är jag ensam återigen.


Sen dess har jag diskat, dammsugit och läst igenom all reklam från pärm till pärm. 
Känner mig som sju år igen.
Jag har TRÅÅÅKIGT!


Kommentarer
Postat av: Johanna

Stackars! När börjar du skolan då?

2008-09-01 @ 18:08:31
URL: http://johannahellberg.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag saknar dig!!!!

2008-09-04 @ 12:56:30
Postat av: Elin

jag skrev faktiskt elin först också men det vill inte va med...men medelandet ko fram...nu ska jag fortsätta provfärgning med reaktiva färger..wow

2008-09-04 @ 12:58:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0