Spön i backen.

Det är något speciellt med spöregn på helgen. 
Att vakna upp till regnsmatter och veta att man inte behöver gå upp om man inte vill, att kunna gå runt inomhus och mysa hela dagen utan att få dåligt samvete. Skönt och stillsamt. 

Och sen så låter ju regnsmatter helt underbart också, så fint ljud.

Att börja i skolan igen är en spännande upplevelse. 
Första dagen stod hela klassen utanför föreläsningssalen och kikade åt varsitt håll. Spanade in varann utan att det syntes. Stod och fnissade för mig själv åt den knäppa situationen. Det är så det ska vara.
Nu har klasskamraterna långsamt trevat mot varandra och alla pratar på lite lätt.

Kommer bli hur bra som helt tror jag. Är väldigt blandad kompott av människor och sådant är alltid kul!
Fredagens föreläsning om argumentationsanalys var bra och utmynnade i en härlig diskussion de sista tjugo minuterna.
Hitills älskar jag Praktisk Filosofi.

Nu ska jag krypa upp i soffan med en bok Häxan från Portobello av Paulo Cohelo. 
Och självklart ska jag ha en stor kopp citron och ingefärste bredvid mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0