Kaffesump.

Jag sitter på mitt stammisfik, Blue Mountian, och försöker greppa politiskfilosofi och Rawls teorier om jämnlik fördelning. Det går sådär. Det är lite för mkt folk här och min koncentration är verkligen inte på topp.

Framför mig satt det ett par. 
En mörk ung man och en äldre vit kvinna. 
De intog kaffe och kaka under ett lugnt samtal.
Tills för ett par minuter sen, kvinnan reser sig häftigt upp, sliter till sig sina ytterkläder och rusar iväg. Mannen sitter kvar en kort stund, skakar lätt på huvudet och börjar samla ihop sina tillhörigheter. Han går sedan ut ur cafét och ger sig iväg åt motsatt håll som kvinnan valde.

Det är fantastiskt vad man lyckas uppfatta utan att behöva höra ord och meningar.

Min fantasi rasslar snabbt iväg.

En älskare som bryter upp med sin älskarinna?
En vän som förolämpar sin kamrat?

Det irriterar mig att jag aldrig kommer att få veta.

Kommentarer
Postat av: Malin

Hej Sanne! Vilken trvlig blogg du har! ;)

2008-12-09 @ 18:13:07
URL: http://malinhellberg.bloggproffs.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0