Tanter.


Idag har jag stött på två olika sorters tanter i hissen. 

Tant 1: 
Färgglad, hår som spretar åt alla håll och läppstift utanför munnen. 
Tant berättar att det är hennes födelsedag och att hon är påväg att äta lunch. Jag gratulerar artig och hon fnissar samtidigt som hon berättar att det allt var MYCKET bättre att fylla år när man var ung.
Den här damen märker man från första början att hon inte riktigt har alla hästar i stallet.

Tant 2: 
En stram tant svänger upp precis framför mig när jag är påväg mot trappuppgången. Hastigheten är extremt långsam och jag kommer inte förbi henne. Hon öppnar dörren för mig med ett högljuddt gällt "VARSÅGOD!" samtidigt som hon tittar på mig med elaka ögon. Om vi varit hundar så hade hon morrat. 
Jag smiter förbi och trycker på hissknappen. Damen ska självklart också till hissen så jag väntar tålmodigt på henne.
Hon vänder ryggen mot mig i hissen och tittar in i väggen. Efter en(1!) våning går tanten av och jag kan pusta ut.
Denna tant var helt klart normalt funtad.

Summa summarum:
Hellre lycklig idiot än bitter och skärpt på ålderns höst!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0